SELECTION

کتاب.مقالات.پژوهش.آموزش

SELECTION

کتاب.مقالات.پژوهش.آموزش

دانلود ماکروی ساخت فهرست Sheet ها در Excel

سیاری از فایلهای Excelحاوی ده‌ها worksheet می‌باشند که کاربران روزانه صدها کلیک برای جابجایی بین worksheet‌های اکسل انجام می‌دهند و معمولا هنگامی که تعداد worksheet‌های یک فایل اکسل زیاد می‌شود ، یافتن یک worksheet نیز کاری سخت خواهد شد .

یکی از روش‌های بسیار مفید برای این دسته از فایلها ساخت فهرستی از تمامی worksheet‌ها است که با کلیک بر روی هر نام یک worksheet، آن worksheet فعال شود. اینکار با ابزار Hyperlink در اکسل به سادگی قابل انجام است (کلید میانبر ساخت و ویرایش Hyperlink در اکسل Ctlr+k است.)

ما ساختن یک همچین فهرستی با تعداد زیادی لینک کار وقت گیری است و شما می توانید از ماکروی ساخت فهرست Sheet ها در اکسل استفاده نمایید که این کار را به سرعت و با دقت بسیار زیادی برای شما انجام می دهد.

این برنامه علاوه بر ساخت فهرست Sheetها و لینک کردن آنها به Sheet مربوطه ، به صورت جداگانه در هر Sheet فایل شما یک دکمه در خانه A1 قرار می‌دهد که با کلیک بر روی آن به "فهرست" باز می‌گردید . در شکل زیر دکمه قرمز رنگ "Home" اینکار را انجام می دهد. در ضمن این دکمه در Print چاپ نخواهد شد.

مامی این برنامه به زبان ویژوال بیسیک اکسل نوشته شده است و در صورت نیاز می توانید آنرا تغییر و یا توسعه دهید. برای وارد شدن به محیط ویژوال بیسیک اکسل کلید Alt+F11 را بزنید. (مطالعه بیشتر : مفاهیم برنامه نویسی در اکسل و بکار گیری ماکروهای اکسل)

برای استفاده از این برنامه فایل اکسل زیر را دانلود نمایید و راهنمای آنرا با دقت مطالعه نمایید. این فقط فایل در Excel 2007 قابل اجراست.

    دانلود فایل ساخت فهرست Sheet ها در Excel

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد